Du kan tilknytte arbeidsoppgaver til alle element (IDer) i alle hovedkartotek. Eksempler på dette kan være en planlagt omlegging på et utstyr, en planlagt jobb i et telerom, bestilling av en innleid linje, deljobber i fm. oppkobling av en linje osv. Det kan også være arbeidsoppgaver som har med dokumentasjon av nettet å gjøre, for eksempel hvis du mangler opplysninger om et punkt, så kan du legge det inn som en oppgave. Det vil fungerer omtrent som en “gul lapp”.
Med knappen “Oppgaver” kan du legge forskjellige arbeidsoppgaver på de forskjellige elementene i kartotekene. Når du trykker på knappen får du 4 valg:
1. Oppgaver for gjeldende element. Med dette alternativet kan du registrere arbeidsoppgaver på det elementet du har valgt.
2. Ikke utførte oppgaver for gjeldene kartotek. Med dette alternativet kan du se alle oppgaver der “Fullført dato” ikke er registrert.
3. Vis alle ikke utførte oppgaver. Med dette alternativet kan du se en samlet oversikt over alle oppgaver (i alle kartotek) der “Fullført dato” ikke er registrert.
4. Fritekstsøk i alle ikke utførte oppgaver. Med dette alternativet kan du søke gjennom alle ikke utførte oppgaver i alle kartotek for å finne den du er ute etter.
Slik registrerer du en oppgave på et element:
1. Gå til det kartoteket hvor det elementet du skal registrere en oppgave på befinner seg.
2. Finn element (IDen) (gjerne ved å benytte Sortert søk eller Fritekst søk funksjonen).
3. Trykk på knappen “Oppgaver”
Velg alternativ “Oppgave for gjeldene element”. Du kommer til dialogen “Oppgaveliste”.
4. Trykk på knappen Ny.
5. Fyll inn de feltene du har behov for.
6. Trykk på knappen Lagre.
7. Når oppgaven er utført fyller du inn “Fullført dato”.
Du kan flytte oppgaver fra ett element til et annet ved hjelp av knappen Flytt til…
NB: Hvis du har Ordremodulen, kan du administrere oppgaver fra den. Se Ordrekartotek.